Min bild ”Welcome to my nightmare” är ett av 46 bidrag som just nu tävlar om att bli årets bild i naturfotografen Terje Hellesø:s veckotävling” under 2010. Kunde aldrig ana från början vilken fullträff det skulle bli att gå genom den kajockuperade allén i centrala Skövde den där februarikvällen ifjol när hela flocken lättade från träden i sann Hitchcockanda.

Nåväl, det är en knapp vecka kvar att rösta och det har visat sig bli en riktig nagelbitare för det är jämt i toppen. Ligger just nu några ynka poäng efter ettan. Vill du rösta på mitt bidrag (nr 3) så kan du göra det här fram till 15/1 klockan 24

Vill passa på och tacka alla som redan har röstat och främst till familj och vänner som stöttat mig till 100 procent.

Hursomhelst finns det 45 andra helt enastående bidrag och personligen tycker jag att det nästan är omöjligt att välja ut någon som är bättre än de övriga bilderna.

Imponeras av Tomas Järnetun som blev årets fotograf i tävlingen, som visat att han har både bildseende, timing och goda naturkunskaper som bäddade för den ena vinnarbilden efter den andra. Själv kom jag på en blygsam 19e plats med elva poäng.

